به گزارش هفت پرس: استفاده از نور در سازه های مذهبی به عنوان عنصری برای همراهی با خدا در طول تاریخ بشریت وجود داشته است. از نظر تاریخی، مجموعهای از معابد از ادیان مختلف از این تکنیک به عنوان تلاشی برای نزدیک کردن انسانها به صورت بصری و محسوس به بعد مقدس و ناملموس استفاده کردهاند. به نور اغلب مفهومی معنوی و نیروی نمادین قابل توجهی داده می شود که می تواند روابط، ادراکات و تجربیات افراد را با محیط اطرافشان تغییر دهد. بنابراین، این عنصری است که توسط معماری برای خلق سناریوها و جلوهها در بسیاری از فضاهای مذهبی بهویژه کلیساها استفاده شده و هنوز هم میشود.
کلیسای کاتولیک، با گونهشناسیها و سبکهای معماری بسیاری در طول زمان، از زمان ساختوسازهای دوران کلاسیک خود، مانند چشمانداز در پانتئون رومی یا پنجرههای رنگارنگ شیشهای رنگارنگ آن در کلیساهای گوتیک، مانند نوتر، با این رابطه درخشان همراه بوده است. کلیسای جامع دام در پاریس. در دهههای اخیر، بهویژه پس از مدرنیسم، معماران زیادی نورپردازی را در پروژههای کلیسا خود گنجاندهاند و با ایجاد محیطها و سناریوهایی با جلوههای نورانی به یاد ماندنی، این رابطه تاریخی بین نور و الوهیت را تکرار میکنند. بازی های نور و سایه، پرتوهای نور رنگی، یا منافذ و قاب هایی که جلوه های نور را در داخل کلیساها به نمایش می گذارند، برخی از زبان ها و راهبردهای مورد استفاده هستند که به تأیید مجدد یادبودی مرتبط با این فضاها نیز کمک می کنند.
این مقاله بخشی از ArchDaily Topics: Light in Architecture است که با افتخار توسط Vitrocsa پنجره های مینیمالیستی اصلی از سال 1992 ارائه شده است.
Vitrocsa سیستم های پنجره مینیمالیستی اصلی را طراحی کرد، طیف منحصر به فردی از راه حل ها، اختصاص داده شده به پنجره های بدون قاب با باریک ترین موانع در جهان: سیستم های Vitrocsa که مطابق با سنت مشهور ساخت سوئیس به مدت 30 سال ساخته شده اند، «محصول تخصص بی نظیر هستند. و تلاش دائمی برای نوآوری، که ما را قادر می سازد بلندپروازانه ترین دیدگاه های معماری را برآورده کنیم.”
هر ماه یک موضوع را از طریق مقالات، مصاحبه ها، اخبار و پروژه های معماری به طور عمیق بررسی می کنیم. از شما دعوت می کنیم درباره موضوعات ArchDaily ما بیشتر بدانید. و مانند همیشه، در ArchDaily از مشارکت خوانندگان خود استقبال می کنیم. در صورت تمایل به ارسال مقاله یا پروژه با ما تماس بگیرید.